مادرانه

خداوندا توفیق ده امانت در دستامان را به درستی تربیت کنیم

مادرانه

خداوندا توفیق ده امانت در دستامان را به درستی تربیت کنیم

بر آنیم تا تجربیات مان را برای تربیت فرزندان صالح به اشتراک بگذاریم
سعی میکنیم مستند صحبت کنیم
انشاالله که مورد رضای
حضرت حجت عج الله تعالی فرجه الشریف باشیم

سبک های اصلی تربیتی

جمعه, ۴ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۰۵:۴۸ ب.ظ

معمولا سبک تربیتی شما در یکی از این سه گروه جا می گیرد: آسان گیر، مستبد و مقتدر.


البته ممکن است در روزهای خاصی یک جور رفتار کنید و روز دیگر به گونه دیگری عمل کنید، اما با گذشت زمان الگویی برای انضباط و سایر مسایل پایه گذاری می کنید.

در این مطلب می خوانید:

والدین آسان گیر

والدین مستبد

والدین مقتدر



والدین آسان گیر

والدین آسان گیر معتقدند که تنها عشق لازم است، از تنبیه کودک اجتناب می کنند یا جلوی هوس ها، خواسته ها و کارهایش را نمی گیرند. با بزرگ شدن کودک، این گونه والدین برای کارها و مقررات خانه خواسته های زیادی ندارند و نقش خود را بیشتر منبع می بینند تا الگوی فرد در زندگی. اجازه می دهند تا جایی که ممکن است کودک کارهای خودش را مدیریت کند. والدین آسان گیر با دلیل و منطق با کودک خود رفتار می کنند یا حتی با مهارت این رفتارها را کنترل می کنند، اما در استفاده از قدرت برای دسترسی به اهداف شان حد و مرز قائلند.


والدین مستبد

والدین مستبد برای اطاعت، منش و خانه آراسته ارزش قائلند. در خانه آن ها برنامه های جدی و فهرستی از کارهای هفتگی کمک به امور خانه وجود دارد و هیچ گونه بحثی درو هیچ گونه بحثی درباره اینکه کودک چه بخورد، چه بپوشد یا آخر هفته چه کند نمی پذیرند. خانه والدین مستبد انعطافی ندارند و آن ها اهمیتی نمی دهند که احساسات کودک بر رفتارش چه تاثیری می گذارد. تنها توضیحی که در قبال پرسش ها و چراهای کودک می دهند این است که: «چون من می گویم!» و اگر به دنبال سنگ صبوری برای ناراحتی های کودک باشند فقط سخنرانی تحویلش می دهند.


والدین مقتدر

این گونه والدین به رییس های ملایم معروفند. در عین حال که به عقاید و آرزوهای فرزندشان ارج می نهند راهنمایی و هدایت هم می کنند. والدین مقتدر از مباحثه استقبال می کنند و عاشق تبادل نظر با فرزندشان هستند، اما آنجا که کار به تضاد می کشد از موضع جدی برخورد می کنند. کودک چنین والدینی ممکن است در زمان رعد و برق زودتر به خواب برود یا شب تعطیل نیم ساعتی بیشتر بیدار بماند، به همسایه ها حرف زشت نمی زند، در مغازه اسباب بازی فروشی جار و جنجال به پا نمی کند یا از روی هوس شش بار والدین خود را بیدار نمی کند. والدین مقتدر می دانند که چه وقت باید اوضاع را کنترل کنند و چه وقت می توانند قوانین را کمی شل بگیرند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی