مادرانه

خداوندا توفیق ده امانت در دستامان را به درستی تربیت کنیم

مادرانه

خداوندا توفیق ده امانت در دستامان را به درستی تربیت کنیم

بر آنیم تا تجربیات مان را برای تربیت فرزندان صالح به اشتراک بگذاریم
سعی میکنیم مستند صحبت کنیم
انشاالله که مورد رضای
حضرت حجت عج الله تعالی فرجه الشریف باشیم

والدین خوشحال هستند که فرزندشان با دستاوردهای فناوری آشنا شده اند اما از زیان‌های نامرئی کاربرد این وسایل بی اطلاع هستند. این روزها، بسیاری از خانواده ها با هر سختی و مشقتی که شده این وسایل را برای فرزندانشان تهیه می کنند اما از این مسأله ی مهم غافل هستند که وسایلی مانند تبلت، موبایل و ... به راحتی قابل جابه جا کردن هستند و والدین نمی توانند کنترل لازم را بر فرزندشان داشته باشند

والدین باید تا جایی که ممکن است از خرید این وسایل به عنوان اسباب بازی در سنین دبستان جلوگیری کنند زیرا وسایل دیجیتالی محاسن و معایبی دارد که معایب آن در این سن بیشتر است. والدین باید حتماً در طول روز زمانی مشخص را برای بازی کودک با تبلت تعیین کنند و اجازه دهند فقط در همان زمان با آن کار کنند به این ترتیب هم برنامه ریزی را به او آموخته اند و هم از پیامدهای ناشی از استفاده بدون مراقبت کم کرده اند.

کاربرد زودرس و زودهنگام تبلت ها باعث می شود کودکان دچار مشکلات رفتاری شوند و از بازی های جمعی، مهمانی ها و دورهمی های خانوادگی کناره گیری کنند و همین رفتارهای باعث نهادینه شدن گوشه گیری، عزلت و تنهایی در آنان می شود و و عقب ماندن از درس و مدرسه کمترین عارضه ی استفاده از این وسایل است.

ناراحتی های مفاصل انگشتان، بی حسی اعصاب نوک انگشتان، آرتروز گردن، مشکلات بینائی، ناراحتی های گوارشی به علت نشستن زیاد، تیک های عصبی مانند به هم زدن پی در پی پلک ها یا بالا انداختن شانه ها همراه با پرخاشگری و تنش های عصبی، کابوس های شبانه و همچنین خواب های وحشتناک سلامت کودکان و نوجوانان را تهدید می کند.

باید با جایگزین های مناسب و سرگرم کردن کودک به بازی های دسته جمعی و ورزش های جمعی و انفرادی، کودکان را از این وسیله جدا کنند و اگر قادر به مقابله نیستند زمان معینی را در طول هفته در اختیار کودکان قرار دهند نه این که کودکان با تبلت از خواب بیدار شوند و به خواب بروند.

استفاده از رایانه برای کودکان زیر ٣ سال توصیه نمی شود زیرا در این مرحله ی سنی بهتر است انرژی کودک صرف یادگیری مهارت های حرکتی، زبانی، ارتباط برقرار کردن و بازی شود. یکی از رفتارشناسان کودک معتقد است، سن کار کردن با این وسایل حداقل ١٠ سال است و نباید این وسایل را در سنین پایین در اختیار کودکان قرار داد.

دستاوردهای فناوری اگر در جای خود استفاده نشود و کارکرد مناسب نداشته باشند آسیب های غیر قابل جبرانی خواهند داشت.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی